„Dom Wysublimowanego Stylu” - tak można przetłumaczyć angielski zwrot „The Home of Refined Style”, będący hasłem przewodnim konceptu salonów - Tallinder - najnowszej propozycji w portfolio LPP. Ubrania i akcesoria premium tej marki są dostępne nie tylko w sklepie online, ale także w popularnych, polskich galeriach handlowych. Salony Tallinder’a wyróżniają się oryginalnym, wysmakowanym wnętrzem, wypełnionym naturalnymi materiałami wysokiej jakości. W Strefach Lounge wszystkich salonów zamontowane zostały klepki marki Chapel Parket. Nie po raz pierwszy drewniane podłogi tej marki zamontowano w butikach z odzieżą i akcesoriami adresowanymi do wymagających klientów.
Marka premium
Tallinder to najnowsza z sześciu marek modowych należących do portfolio firmy LPP. Pozostałe to: Reserved, Cropp, House, Mohito oraz Sinsay. Polska spółka z centralą w Gdańsku zarządza siecią ponad 1600 sklepów. Firma tworzy miejsca pracy dla blisko 22 tys. osób w biurach i strukturach sprzedaży w Polsce, krajach Europy, Azji i Afryki. Najnowszy brand został zaprezentowany na początku bieżącego roku. Tallinder to marka z segmentu premium, adresowana do wymagających klientów powyżej 35 roku życia. Ubrania marki oscylują wokół nowoczesnej, niezobowiązującej elegancji i ponadczasowej klasyki. Tallinder to propozycja dla ludzi dojrzałych i świadomych, chcących być na bieżąco z najnowszymi trendami. Projekty marki Tallinder są tworzone w Gdańsku, a ok. 70 proc. produkcji ma miejsce w krajach europejskich; w Polsce, Portugalii, Turcji oraz we Włoszech.
Salony marki Tallinder - koncept i etapy powstawania
Ubrania i dodatki dostępne są online oraz w sklepach stacjonarnych, których idea jest spójna z charakterem marki premium. Dotychczas otwarto salony w Bydgoszczy, Lublinie, Katowicach, Szczecinie, Wrocławiu, Gdyni, Gdańsku oraz w Warszawie. Każdy z nich ma średnio około 450 metrów kwadratowych powierzchni.
Koncept salonów marki Tallinder to rezultat współpracy londyńskiej pracowni Brinkworth Design, z Departamentem Aranżacji Salonów Tallinder, LPP. - Nasz Departament koordynował cały proces od podstaw, aby efekt końcowy był zgodny z oczekiwaniami LPP. Hasło przewodnie konceptu salonów Tallinder brzmi: „The Home of Refined Style”, co można tłumaczyć jako „Dom Wysublimowanego Stylu”. Zależało nam, aby klient czuł się w naszych salonach swobodnie, „jak w domu”, ale przy tym nadzwyczajnie - wyjaśnia Dominik Zdybel, starszy architekt, reprezentujący Departament Inwestycji LPP. Naturalnie lokale, w których mieszczą się salony marki Tallinder różnią się m. in. kształtem, powierzchnią, a także wymiarami i układem witryny oraz lokalizacją instalacji w budynku, wysokościami itd. W związku z tym, każdy z nich był projektowany indywidualnie. Wszystkie jednak są zgodne z konceptem marki, a ich styl jest spójny. - Duże znaczenia mają naturalne i oryginalne materiały, bardzo ważnym elementem jest drewno i szkło. Cześć materiałów jest produkowana specjalnie dla salonów Tallinder’a, ze względu na wymagane przez nas wymiary, jak np. posadzka, czy oryginalne formy, takie jak panele, szklane witryny. Wybór materiałów wykończeniowych salonu rekomendowała pracownia Brinkworth z Londynu. Spędziliśmy wspólnie wiele godzin na analizie propozycji, wyborze najlepszej opcji, a później na odnajdywaniu odpowiednich wzorów na polskim rynku. Korzystaliśmy z usług wielu lokalnych dostawców, z którymi współpracujemy, a także opieraliśmy się na własnym doświadczeniu - dodaje D. Zdybel.
Dominik Zdybel podkreśla, że projektowanie konceptu przebiegało niezwykle sprawnie. - Od początku mieliśmy doskonale określone cele i charakter budowanej marki Tallinder. Proces wymagał oczywiście dużego nakładu pracy, ale współpraca z autorem konceptu - Pracownią Brinkwotrh Design, była profesjonalna i efektywna - zaznacza architekt. Proces budowy salonów był również wymagający. Wyzwaniem było stworzenie Wzorcowni Salonu Tallinder (swoistej makiety 1:1, której powstawanie koordynował Departament Aranżacji LPP). - Idealne zestawienie podziałów sufitów, posadzek i ścian, które musiały się doskonale przenikać nie było łatwym zadaniem dla wykonawcy. Po zakończeniu ciężkiej pracy, efekt był satysfakcjonujący i po akceptacji Zarządu spółki LPP S.A, mogliśmy wdrożyć koncept do popularnych galerii handlowych w Polsce - relacjonuje przedstawiciel firmy LPP.
Rezultaty opisanych działań są oszałamiające. - Powracający do Tallinder'a klienci chwalą wnętrze salonu, jako przyjemne w odbiorze i bardzo oryginalne, co bardzo nas cieszy. Moją ulubioną częścią salonu jest Strefa Lounge - centralnie zlokalizowana strefa relaksu. Klient może odpocząć w wygodnych fotelach, poczęstować się dobrą kawą, a wszystko w otoczeniu oryginalnych mebli i śmiałych form architektonicznych zaprojektowanych indywidualnie dla salonów Tallinder, m.in. naszego „kominka” z ciekawymi albumami o sztuce. Strefa jest wydzielona oryginalnym 3-skrzydłowym, wolnostojącym lustrem, co zapewnia swoistą, komfortową intymność. Zachęcam do odwiedzenia salonów Tallinder - podsumowuje Dominik Zdybel.
Drewno w obiektach komercyjnych
We wspomnianej wcześniej Strefie Lounge zamontowane zostały m.in. dębowe podłogi z oferty firmy Chapel Parket Polska. Na potrzeby salonów marki Tallinder stworzonych zostanie w sumie niemal 560 metrów kwadratowych szczotkowanych klepek w kolorze Naturalnym białym (większość z nich już została zamontowana). Dębową, klasyczną „jodełkę” połączono z podłogą ceramiczną, przez co montaż wymagał dużej precyzji i był nie lada wyzwaniem. Za realizację tego zadania odpowiada Świat Drewna Gdańsk, autoryzowany dystrybutor podłóg Chapel Parket.
- Niezmiernie cieszy mnie fakt, iż mogliśmy brać udział w tworzeniu salonów nowej marki Tallinder. Szczególnie ważne jest dla mnie, że powierzono nam pilotażową realizację pierwszych trzech salonów tej marki w Gdańsku, Gdyni i Szczecinie. To duże wyzwanie, przetarcie szlaku i sprawdzenie w praktyce wizji stworzonej przez projektantów. Zarówno LPP, jak i nasza firma pochodzą z Gdańska, tym bardziej cieszymy się, że to właśnie nam przypadło to zadanie - mówi Robert Sierży, właściciel firmy Świat Drewna Gdańsk.
- Koncepcja marki Tallinder jest zgodna z ideą podłóg Chapel Parket łączących naturalne materiały i ponadczasowe, eleganckie rozwiązania - podkreśla Paweł Bekas, ekspert marki Chapel Parket. - To kolejny obiekt komercyjny, w którym zamontowano podłogi Chapel Parket. Ta lista systematycznie się wydłuża - deski i klepki marki Chapel Parket są montowane m.in. w sklepach, restauracjach, hotelach, a większość z nich wyróżnia się niebanalnym designem. Podłogi te były wcześniej montowane również w butikach z odzieżą i akcesoriami. Co ciekawe, w jednym z salonów ekskluzywnej odzieży z deski stanowiły dekorację ścian. Jak widać, inwestorzy doceniają zarówno właściwości (m.in. wysoką odporność) podłóg Chapel Parket, jak i ich unikatową stylistykę - dodaje P. Bekas.
Również Robert Sierży zwraca uwagę na rosnącą liczbę obiektów komercyjnych, w których zainstalowane zostały drewniane elementy. W jego opinii taka podłoga podnosi prestiż salonu i standard wykończenia. - Wysokiej jakości podłogi drewniane są synonimem luksusu. Jestem zadowolony, że designerzy coraz częściej sięgają po ten materiał do wykończenia powierzchni komercyjnych. Realizacja ta przełamuje schemat i udowadnia, że drewno - jako naturalny produkt - bardzo dobrze sprawdza się w obiektach użyteczności publicznej, tworząc przy tym niepowtarzalny klimat i charakter pomieszczeń. Drewno jest uniwersalne, wpisuje się właściwie w każdy trend. W dniu otwarcia odwiedziłem salon Tallinder w Galerii Bałtyckiej i byłem bardzo zadowolony. Efekt przerósł moje wyobrażenia - kończy R. Sierży.
* * *
Autor tekstu: Anna Koza, Adventure Media
* * *
Chapel Parket – podłogi z własną historią
www.chapelparket.pl
www.facebook.com/ChapelParketPolska
Instagram: chapel_parket_polska
Przy produkcji podłóg Chapel Parket stosowany jest olej Floor Service Hardwax Oil, który ma dużą odporność na ścieranie, działanie wody, wina, piwa, coli, kawy, herbaty, soków owocowych i mleka. Substancja jest zgodna z normą DIN 68861 1A. Odporność na działanie śliny i potu jest zgodna z normą DIN 53160. Olej jest ponadto zgodny z europejską normą EN71 dotyczącą zabawek z drewna.
* * *
KONTAKT:
Chapel Parket Polska Sp. z o.o.
www.chapelparket.pl
Kontakt dla mediów:
Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Link do strony artykułu: https://wirtualnemedia.pl./centrum-prasowe/artykul/drewno-w-obiektach-komercyjnych-podlogi-chapel-parket-w-salonach-tallinder